کد خبر: ۱۱۵۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳ 12 March 2024

به گزارش تابناک گیلان حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از تهیه و بازنگری ۸۲ طرح هادی روستایی از ابتدای امسال تاکنون در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: تهیه طرح هادی برای روستاها در حوزه وظایف اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است مضافاً این‌که پس از تهیه طرح هادی توسط بنیاد مسکن استان، این طرح‌ها در کمیته تصویب طرح‌های هادی روستایی موردبررسی و تصویب قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۵۳۹ طرح هادی روستایی، تهیه و بازنگری شده، افزود: برای این طرح‌ها اعتباری بالغ‌بر ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه طرح هادی طرحی است که در آن چگونگی استفاده از زمین‌های روستایی برای عملکردهای مختلف مانند مسکونی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات، تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی مشخص می‌شود، گفت: به‌طورکلی هدف از این طرح ساماندهی و اصلاح بافت موجود روستا است که درواقع در این طرح مشخص می‌شود که گسترش شهر به چه صورت و میزانی خواهد بود.

دائمی با بیان اینکه طرح‌هادی به‌عنوان مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی یا طرح جامع ناحیه‌ای تنظیم می‌شود، افزود: طرح هادی یک راهبرد برای آبادانی و توسعه روستا است.

وی همچنین از تصویب طرح‌ هادی چهار روستای چایجان شهرستان رودسر، روستای لیس و مجموعه روستایی مهربن و شبخوس لات شهرستان سیاهکل و روستای حاجی بکنده شهرستان رشت در نشست امروز خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار